Cançons d’amor i anarquia
és el títol de l’espectacle que Joan Isaac va presentar ahir vespre al
Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat davant de prop de 600
persones.

Foto: Marta Diago // Totmusicat
Coincidint amb el 40è aniversari de la mort de Salvador Puig Antich, Pere Camps, director del Festival BarnaSants, va proposar a Joan Isaac retre un homenatge a aquesta figura clau de l’anarquisme i commemorar la seva tragèdia.
Des de bon inici ja s’augurava que al Teatre Joventut
passaria alguna cosa extraordinària, potent, màgica. Un col·lapse de
gent a l’entrada del teatre esperant recollir la seva entrada va fer
endarrerir el concert 30 minuts. A les 19.30h i amb les localitats
exhaurides, Pere Camps va sortir a l’escenari per presentar l’espectacle
Cançons d’amor i anarquia.
Joan Isaac era el conductor d’aquest recital, però
malgrat això, no va estar sol a dalt l’escenari. Es pretenia retre un
concert d’homenatge en tota regla, per tant, era necessari pensar i
actuar en gran. El concert va comptar amb la participació de Wayne Scott, Sílvia Comes, Dani Flaco, Anna Roig, Olden, Juan Carlos Biondini i Jaume Arnella, els quals varen cantar i recitar temes amb cinc idiomes diferents: català, castellà, anglès, francès i italià.
Cançons d’amor i anarquia es va iniciar amb la cançó “L’Anno della Rivolta“ interpretada pel ballarí Julyen Hamilton.
Un inici potent que va captivar a tot el públic assistent des del
primer moviment. Tot seguit, una veu en off i unes imatges d’arxiu ens
varen situar a Paris, a l’any 1871. Aquest va ser el punt de partida de
l’espectacle per explicar la història i l’evolució de l’anarquisme fins
al 1974. Al llarg d’aquest viatge, varen sonar temes representatius
d’aquest moviment com “Eight hour day”, “La locomotora”, “La Bande à
Bonnot”, “Joe Hill”, “El señor Buenaventura” o “A les barricades”. Cal
destacar també, “Romanço de Quico Sabater” interpretat magníficament per
Jaume Arnella. Finalment, i com no podia ser d’una altra manera, Joan
Isaac va prendre la seva guitarra i començà a fer sonar aquelles notes
que van fusionar-se per primera vegada l’any 1976 sota el títol “A
Margalida”. Quan semblava que ja s’havia acabat, tots els
artistes varen sortir a l’escenari per a interpretar el darrer tema de
l’espectacle, “Here’s to you”, adaptat als cinc idiomes protagonistes de
la nit.
Varen ser dues hores de música, dansa, projeccions
audiovisuals i història; dues hores on les emocions es van mantenir a
flor de pell en tot moment. La força dels artistes a l’escenari i
l’efusivitat dels aplaudiments del públic van crear un ambient increïble
que es va concloure amb tot el teatre dempeus cantant conjuntament amb
els artistes les següents línies:
“Neixen flors per tu Salvador
Dins del cor, pels cims i les valls
La teva llum il·luminarà
Per sempre més la llibertat”
El recital Cançons d’amor i anarquia no finalitza aquí. L’espectacle ha comptat amb la col·laboració de Sergio Sacci,
homòleg de Pere Camps a Itàlia amb el Festival Trenco. Així doncs, la
memòria musical de l’anarquisme viatjarà el 3 de maig cap al Teatre del
Casino de Sanremo emmarcat dins del festival italià de cançó.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada