L'ESTACIÓ DELS SOMNIS


CD (Picap, 2020)

Cançó d'autor

27/03/2020

Joan Isaac presenta L'estació dels somnis, el dissetè disc en solitari de la seva carrera. Es tracta d'un recull de cançons intimistes, que funcionen en el cos a cos. Allunyat de les modes i del show business, el disc és un homenatge a aquells a qui agrada sentir i assaborir els transcurs del temps, minut a minut, segon a segon.

Cançons

1 - El tren dels mil vagons (Joan Isaac)

2 - Deixa-ho tot i vine al mar (Joan Isaac)

3 - Ai, si no fos per tu (Joan Isaac)

4 - Conec un home bo (Joan Isaac)

5 - Ni t'ho imagines (Joan Isaac)

6 - Can 60 (Joan Isaac)

7 - Planetari (Joan Isaac)

8 - T'escriuré una cançó (Antoni-Olaf Sabater, Joan Isaac)

9 - I malgrat tot, la vida! (Joan Isaac)

10 - Planetario (Joan Isaac)

11 - Tenir un amic (Joan Isaac)

12 - Passeig del Carme (Pere Tapias)

https://www.enderrock.cat/disc/8302/estacio-dels-somnis


Nou disc de JOAN ISAAC - L'ESTACIÓ DELS SOMNIS.

Un maquinista solitari condueix un tren nocturn amb mil vagons carregats de somnis. Travessant la nit fosca, veu passar el món. Algú davant del mar observa les primeres llums d’un dia nou i davant l’horitzó es desvetllen els seus somnis. Algú que encara creu que és possible la revolució lluita per ella, per la passió, per la gent i per les coses com a únic refugi per canviar un món que s’enfonsa, immers en la barbàrie del terrorisme global. I malgrat tot, la vida reneix i torna a renéixer com l’escenari omnipresent.

Tot això forma part d’aquest disc de cançons i de somnis necessaris per continuar vius. A l’estació dels somnis cap tren porta retard.

Picap



    divendres, 6 de març de 2020

Joan Isaac, 'L'estació dels somnis'

 


Joan Isaac presenta 'L'estació dels somnis' al Teatre Principal de Palma 

Dimarts, 17 de març a les 20h








Cantautor, poeta i músic, Joan Isaac és una de les grans veus de la cançó en llengua catalana. Després de formar part del grup Nosaltres, en 1974 inicia la seva carrera musical en solitari. Des de llavors ha gravat una vintena de discos.

L'últim porta per títol L'estació dels somnis, que ara ho presenta a nivell mundial en el Teatre Principal de Palma. Una petita joia musical i literària.


Joan Isaac (veu i guitarra), Antoni Olaf Sabater (piano, teclats i direcció musical), Lluis Ribalta (bateria i percussió), Jordi Camp (baix) i Josep Traver (guitarres).

Un maquinista solitari condueix un tren nocturn amb mil vagons carregats de somnis. Travessant la nit fosca, veu passar el món. Algú davant del mar observa les primeres llums d’un dia nou  i davant l'horitzó es desvetllen els seus somnis. Algú que encara creu que és possible la revolució lluita per ella, per la passió, per la gent i per les coses com a únic refugi per canviar un món que s’enfonsa, immers en la barbàrie del terrorisme global. I malgrat tot, la vida reneix i torna a renéixer com l’escenari omnipresent. Tot això forma part d’aquest disc de cançons i de somnis necessaris per continuar vius. A L’estació dels somnis, cap tren porta retard. Presentació mundial del darrer disc de Joan Isaac, una petita joia musical i literària.



Joan Isaac, cançons a la distància curta

El músic acaba de publicar 'L'estació dels somnis', el dissetè disc en solitari de la seva carrera

Joaquim Vilarnau | 27/03/2020 a les 16:00h


Joan Isaac acaba de presentar el seu nou disc, L'estació dels somnis (Picap). Es tracta d'un recull de cançons intimistes, que funcionen en el cos a cos. Allunyat de les modes i del show business, el disc és un homenatge a aquells a qui agrada sentir i assaborir els transcurs del temps, minut a minut, segon a segon.  

Què esperes de L'estació dels somnis?

A la meva edat ja no he de revolucionar res; he de seguir una línia, una personalitat i una honestedat a l’hora d’escriure. No persegueixo l’èxit; només el meu èxit personal d’estar conforme i satisfet amb mi mateix pel que faig. Hi ha una cançó molt definitòria que és el disc: “El tren dels mil vagons”. Hi explico el que és la vida per mi. Partim d’un lloc i arribem a un altre lloc i pel camí et vas trobant molta gent i moltes coses però sempre amb la solitud absoluta de la persona humana, que va a la recerca del somni, d’arribar a l’estació del somni.

La majoria de cançons del disc tenen aquest llenguatge comú de la intimitat. Però alguna se’n surt: “Can 60”.

Bé, "Can 60" és una cançó circumstancial d’un lloc que m’estimo molt i que el Pemi Fortuny també s’estima molt i per això ha vingut a cantar-la amb mi. És un bar de Sant Salvador on ens trobem tots els exhippies dels anys seixanta. És un lloc molt especial. Una vegada en Pemi em va dir que allò era la universitat de la nostra vida. És un lloc especial, molt especial. És una cançó geogràfica, com ja he fet altres vegades, per exemple a “Samanà” o “L’estació de França”. És la cançó que més s’aparta de to del disc.

Sí, i no només temàticament, també musicalment.

Sí, també. És una mena de rumba-mambo, un ritme estrany que em va sortir. Dóna un ambient festiu, d’estiu… Contrasta amb les cançons introspectives tipus “Qui té un amic” que és una declaració del que significa l’amistat per a mi.

També hi trobem una cançó en soble versió: "Planetari" / "Planetario". Sí. És la primera vegada que gravo una cançó en castellà. Ho he fet perquè és una cançó molt universalista i molt definitòria del que està passant en aquests moments. Penso que és una cançó una mica galàctica, d’un casament entre la Lluna i un príncep d’Orió a la que els planetes hi estan convidats, tots menys la terra. No està convidada perquè a la festa no hi ha lloc per la tristor. Al disc hi ha una versió en català i una altra en castellà, en la que hi participa Pedro Guerra. És una cançó vinculada al llibre Planetari (Llibres del Segle, 2019), que he fet amb il·lustracions del Daniel Sesé.

També hi ha la versió de “Passeig del Carme” que ja vas cantar al disc d’homenatge a Pere Tàpias.

Sí, era un deute que tenia amb ell. Jo vaig començar a cantar fent les primeres parts dels recitals de Lluís Llach, sí; però amb qui vaig cantar més vegades va ser amb Pere Tàpias. Eren concerts que representaven dos móns absolutament diferents però funcionaven molt bé. El Pere era un gran autor de cançons i “Passeig del Carme”, una gran peça. I el fet de gravar-la només amb el Francesc Burrull és molt emocionant.

Als darrers discos també hi ha una recerca d’un llenguatge cada cop més poètic.

Últimament he escrit molt més; moltes coses a banda de les cançons. Potser això m’ha portat a un món poètic més concentrat, més destil·lat i més pensat. La cançó que més m’agrada del disc és “Ai si no fos per tu”, que és un homenatge a la passió com a eix fonamental de la vida. Sense passió jo no funciono. I a “T’escriuré una cançó que no parli de mi"

http://www.enderrock.cat/noticia/20843/joan/isaac/cancons/distancia/curta



Jordi Bianciotto

Barcelona24 de de maig del 2020.

ENTREVISTA

Joan Isaac: «El meu pànic més gran és no tenir res més a dir»

El cantautor publica 'L'estació dels somnis', un àlbum que reivindica l'amistat i la passió, encapçalat per la cançó 'Planetari', gravada també en castellà a duo amb Pedro Guerra


JOAN PUIG

Joan Isaac no podrà presentar ara per ara en concert el seu nou disc, ‘L’estació dels somnis’, però tenim les cançons. Una obra de plenitud, evocadora i emotiva, de l’autor de peces com ‘A Margalida’, ‘Plaça de la Mercè’ o ‘Però prefereixo els teus ulls’, exponent de la cançó d’autor de sempre.

Una de les peces, ‘Planetari’, apareix en dues versions, català i castellà (aquesta, a duo amb Pedro Guerra), i dona títol al llibre publicat fa uns mesos, il·lustrat per Sesé (Ed. Llibres del Segle). ¿El tema central de l’àlbum?

És el que més pot connectar amb el temps que estem vivint, tot i que el vaig compondre fa set o vuit anys i el tenia aparcat en un calaix. Era inicialment una cançó pensada per als nens. Parteix del casament de la Lluna amb un príncep de la constel·lació d’Orió al qual conviden tots els planetes menys un, el planeta blau, que «navega cap enlloc». Una de les coses que m’ha sorprès aquestes setmanes és l’esclat de la natura. És una lliçó d’humilitat que hem d’aprendre. Potser un avís. I després destacaria una altra cançó, ‘El tren dels mil vagons’.

La que obre el disc, amb la seva metàfora de les estacions de la vida.

Al costat de casa meva a Sant Salvador (Baix Penedès) passen les vies i veus uns trens llarguíssims, igual de dos quilòmetres de llargada, i sempre m’he quedat amb la imatge del conductor tot sol, viatjant de nit des d’Hamburg o ves a saber on. Parla del trànsit per la vida i de la solitud, i de les coses que et trobes pel camí cap al teu somni de plenitud.

Té una tendència natural a la melancolia.

Sempre l’he tingut, però en aquest disc també hi ha rebel·lia, per exemple, a ‘¡I malgrat tot, la vida!’ que vaig escriure després dels atemptats del 2017 a la Rambla. I hi ha una reivindicació de la passió a ‘Ai si no fos per tu’. Altres cançons sí que poden sintonitzar amb aquesta melancolia, però crec que el meu llenguatge és cada vegada més depurat i més poètic, perquè últimament em dedico més a escriure lletres que a compondre cançons. He escrit un llibre de poemes de confinament, ‘L’escala d’emergència’, que sortirà més endavant. Fer cançons m’ha costat molt i he arribat a pensar que potser ja ho he dit tot i no tinc res més a dir.

L’amistat apareix com un pilar de l’existència. Com a ‘Conec un home bo’, dedicada a Pere Camps, ‘alma mater’ del Barnasants.

L’amistat és molt menys feridora que l’amor. Aquests dies una de les meves obsessions ha sigut trucar els meus millors amics, i m’he adonat que només n’he trucat a quatre o cinc. És un sentiment que també et pot fer patir, però el vincle amb els amics que tenim en la vida, que potser no has vist en anys però que sempre hi són, és fonamental. Prefereixo un amic que un amor.

Adapta ‘Passeig del Carme’, del desaparegut Pere Tàpias. ¿Un autor que mereix una reconsideració?

Sí, més enllà de la caricatura i de la imatge que tothom en té, el Pere era un poeta i des d’un minimalisme musical absolut va ser capaç de fer cançons meravelloses.

L’any passat va dirigir el concert ‘¡Cuba va!’ i es va aliar amb Sílvia Comes en l’àlbum ‘Cita amb àngels’, un homenatge a Silvio Rodríguez. Traços de cubanitat que ara es deixen sentir en una de les cançons, ‘Can 60’.

Té un ritme una mica indià, sí. Can 60 és un bar de Sant Salvador, en una antiga casa de pescadors, davant el mar. És com una universitat de la vida, amb un ambient mig ‘hippy’ en ple segle XXI. Amb el Pemi (Fortuny; l’antic cantant de Lax’n’Busto) vam parlar de quin ritme posar-li i vam pensar que havia de tenir un regust cubà. El bar és en una zona amb molta arquitectura indiana.

El disc combina diferents colors instrumentals i ritmes. Treballa amb diferents arreglistes.

Antoni Olaf-Sabater, Josep Traver i l’italià Walter Porro. M’agrada que cada cançó s’adeqüi a un arranjador determinat que hi encaixi. No m’agrada fer tot un disc sencer amb el mateix arranjador, de dalt a baix.

Publica discos amb un notable ritme editorial.

Això va com va, però a l’edat que tinc, en faré 67 al setembre, ja no em plantejo fer discos per tenir èxit o aconseguir una determinada notorietat. Arriba un moment en què això queda enrere i intentes fer les coses que et venen de gust el millor possible. Ja no persegueixo aquestes coses. I sempre m’he mirat al mirall del meu estimat Aute, que no parava de tenir idees i d’emprendre projectes: discos, llibres, pintures... Era un mestre.

De l’experiència d’‘Auterretratos’ i els concerts compartits, ¿què guarda en la seva memòria sentimental?

Semblarà una cursileria, però és del dia que li vaig portar el disc. Vaig entrar al seu despatx, a Madrid, va escoltar el disc en silenci i quan va acabar li queien les llàgrimes. Em va dir que era el regal més gran que li havien fet, i que s’havia retrobat amb el seu pare i amb els seus orígens a Catalunya. Em va impressionar.

Com feia Aute, sol centrar els seus concerts en el disc d’actualitat.

Sí, tot i que últimament menys. En el concert en què havia de presentar aquest disc, a Palma, pensava recuperar cançons dels meus treballs més antics. Suposo que pateixes una espècie de catarsi quan veus que aquest ofici, tard o d’hora, s’acabarà, i intentes fer un repàs del que has escrit. El dia que ho deixi elaboraré un bon llibre d’antologia de les cançons. És una cosa que tinc al cap.

¿Aquell dia està en un horitzó pròxim?

De moment no ho està, i mentre tingui idees això seguirà. Però arriba un moment en què has de parar, com van fer el Raimon o el Jaume (Sisa).

Però aquí està Paco Ibáñez. I Serrat diu que «si deixes de pedalar, caus de la bicicleta».

Evidentement, i jo mentre em trobi en condicions per pujar a un escenari no tinc per què deixar-ho. La por, el pànic més gran que tinc en aquests moments, és que arribi el dia en què no tingui res més a dir. Suposo que llavors em dedicaré a escriure altres coses. Però tot això són elucubracions.

I bé, en condicions normals ara ens estaria parlant de concerts de presentació de ‘L’estació dels somnis’.

Però, per a cert tipus de cantants, el període que ve d’uns aforaments més petits ens pot donar possibilitats de fer coses. Potser ens permet tornar a una música més pròxima, tot i que per al negoci sigui un desastre. Veig que hi ha una reivindicació de l’art i de la cultura per part dels mitjans, i que hem passat de la música gratuïta a defensar-la com una cosa necessària. Espero que aquest corrent d’opinió segueixi, o acabarem sent la Ventafocs dels Pressupostos. A mi em va impressionar la notícia que França donaria un xec de 500 euros a tots els joves al fer 18 anys perquè els gastessin en cultura. Així és com s’estructura un país.

Vostè és dels que sempre s’ha considerat cantautor, estigués l’etiqueta de moda o no. ¿Com veu aquest gènere musical i aquest llenguatge?

Els de la cançó d’autor som una sèrie de friquis que continuem creient en el gènere, però crec que mai desapareixerà. Quan escolto Bob Dylan, un tio de gairebé 80 anys, que és capaç de fer un monument com ‘Murder most foul’, on repassa tota la seva història... El vehicle de la cançó d’autor per a certs gurus està passat de moda, però, en fi, jo em continuo emocionant escoltant Jacques Brel.

https://www.elperiodico.cat/ca/oci-i-cultura/20200524/entrevista-joan-isaac-7973602



NOVEDAD DISCOGRÁFICA

por María Gracia Correa el 03/07/2020 

L’estació dels somnis de Joan Isaac

L’estació dels somnis (La estación de los sueños) es el nuevo trabajo de Joan Isaac. El disco publicado en abril de 2020 por el artista catalán contiene doce canciones, entre ellas se encuentra una versión de Planetari en castellano, cantada en forma de dueto junto al canario Pedro Guerra.  En la interpretación de otro de sus temas: Can 60, cuenta con la colaboración de Pemi Fortuny (Lax'n'Busto). Todas las canciones del disco han sido compuestas por el cantautor a excepción de la última: Passeig del Carme, de Pere Tàpias, incluida como homenaje al artista fallecido hace tres años.

Joan Isaac.

© José Luis Martínez

"En la estación de los sueños ningún tren lleva retraso", escribe Joan Isaac para introducir su nueva obra. Con esta afirmación presenta la primera canción de L’estació dels somnisEl tren dels mil vagons (El tren de los mil vagones). Comienza un viaje, en el que el autor invita a los oyentes a acompañarlo a bordo de un tren solitario que arrastra mil vagones llenos de sueños y esperanza, lo hace con un texto que es la crónica de una larga travesía, con una música muy cinematográfica y una voz plena de matices. Al escuchar esta canción es fácil imaginarse una escena en movimiento: La oscuridad inmensa, la noche brumosa y oscura como la boca del lobo, ruidos metálicos, un tren cuyo maquinista, en la mayor de las soledades, se adentra en las tinieblas siguiendo unas vías que nunca convergerán. Es una alegoría de la vida que vemos pasar de manera vertiginosa: "I veig per la finestra com tot ho deixo enrere a gran velocitat…" ("Y veo por la ventana cómo todo lo dejo atrás a gran velocidad...")

El diseño gráfico del álbum es de Daniel Sesé y David Gutiérrez, una propuesta original. Hojeando el libreto vamos transitando por páginas cuyas imágenes escapan de la nitidez, visitamos paisajes geográficos y humanos, podemos intuirlos, imaginar lo que se oculta detrás. Tiene la propiedad de atrapar al observador, de obligarlo en cada fotograma a reflexionar sobre el texto que lo acompaña. Son retratos que evocan recuerdos, sueños, momentos inolvidables, siempre desenfocados por el tiempo y la distancia.

Hace unos meses se publicaba un libro-disco titulado Planetari, un cuento infantil, donde los protagonistas son los astros del Universo y donde la Luna se casa con un príncipe de Orión. Los personajes dibujados por Sesé representan su papel siguiendo la trayectoria marcada por la canción compuesta e interpretada por Joan Isaac. El tema Planetari se incluye doblemente en este trabajo. Son dos versiones, la primera es en catalán y fue publicada en el libro-disco. La segunda versión: Planetario, es una adaptación al castellano y está interpretada como dueto por Joan Isaac y Pedro Guerra.

Como en todos sus trabajos, en L’estació del somnis el cantautor exhibe su capacidad de observación del mundo. A través de su visión artística, va traduciéndolo a un lenguaje poético y musical, extrayendo la belleza que pueda haber en cualquier circunstancia y mostrándola por encima de lo superfluo. Como ejemplo nos ofrece un tema impresionante: I malgrat tot, la vida! un himno a la supervivencia: "I malgrat tot, la vida, la vida, la vida! a cops de colzes s’obre pas i neixen criatures amb ulls nets i d’un bosc cremat brota una branca…y el poeta torna a escriure…" ("¡Y a pesar de todo, la vida, la vida, la vida! a codazos se abre paso y nacen criaturas con ojos puros y de un bosque quemado brota un retoño…y el poeta vuelve a escribir…"). Impresiona el texto y la música y por encima de todo emociona la voz del artista en esta interpretación.

El disco incluye cuatro temas que reflejan fielmente la faceta más intimista e introspectiva del autor, son canciones que destilan emotividad, nos sitúan frente al mar, la ternura, la pasión y el amor, de eso tratan y es lo que nos trasmiten al escucharlas: Ni t’ho imagines (Ni te lo imaginas), Deixa-ho tot i vine al mar (Déjalo todo y ven al mar), Ai si no fos per tu (Ay, si no fuera por ti) y T’escriuré una cançó (Te escribiré una canción). Cuatro perlas marcadas por la delicadeza y la fragilidad, cualidades que caracterizan la obra de Joan Isaac.

Dos de las canciones de L’estació dels somnis representan la exaltación de la amistad más profunda: Tenir un amic (Tener un amigo), es una convicción muy arraigada en el cantautor y la expresa de manera contundente: Tenir un amic és tenir-ho tot (Tener un amigo es tenerlo todo). Conec un home bo (Conozco un hombre bueno) es una demostración más de esta posición de Joan Isaac, en este caso con nombre propio, está dedicada a Pere Camps. Y junto a ello el amor a las pequeñas cosas de la vida: Can 60, un lugar muy especial para el artista desde donde poder observar la vida sencilla, el mar en su ir y venir, "donde volvería siempre si tuviera treinta y tres vidas", un tema con sonidos de habanera cantado como dueto junto a Pemi Fortuny (Lax’n’Busto). El disco concluye con una canción de Pere TapiàsPasseig del Carme I, un homenaje al artista ya fallecido y que interpretó Joan Isaac en compañía de Francesc Burrull en el cd Un pèl nou, un pèl antic. Tribut a Pere Tàpias en 2017.

Joan Isaac.

© José Luis Martínez

Los músicos que intervienen en este trabajo son grandes maestros que colaboran habitualmente con Joan Isaac: Antoni-Olaf Sabater, autor de la música de T’escriuré una cançó (piano, teclados y programación), Jordi Camp (bajo y contrabajo), Lluís Ribalta (batería y percusión), Francesc Burrull (piano), Walter Porro (acordeón y programación), Josep Traver (guitarras, laúd y ukelele), Cristina Romaní (violas) y Laia Rius y Mariona Casanova (violines). Las voces infantiles que hacen coros en Planetari son: Judit Rotllan, Berta Rotllan y Cesc Badia Rotllan.

El disco iba a ser presentado el 17 de marzo en el marco del festival BarnaSants, en el Teatro Principal de Palma de Mallorca, no pudo ser así debido a la cancelación de todos los conciertos programados por el estado de alerta provocado por la pandemia que está afectando a todo el planeta en estos momentos. Anuncia Barnasants que el concierto se celebrará el 18 de octubre en Barcelona. Esperemos que pronto podamos volver a una situación de normalidad y recuperar la vida y la cultura en toda su plenitud.

https://www.cancioneros.com/co/10880/2/lestacio-dels-somnis-de-joan-isaac-por-maria-gracia-correa



divendres, 31 de juliol de 2020

Joan Isaac, artesà de cançons. Nou disc, L’estació del somnis.

En un temps en el que tot sembla relatiu, on la veritat és una mercaderia en desús i poc valorada, en el que allò profund i humanament bo passa absolutament desapercebut, quan la cultura és menyspreada de forma sistemàtica, i no sols per algunes institucions públiques, sinó també per bona part d’una ciutadania que va perdent referents vàlids i de pes; trobar que encara n’hi ha persones que persisteixen en la bellesa i en la sensibilitat, que la creativitat és per damunt de tot un acte de tendresa, humanament d’amor, és com a mínim un bri d’esperança que encara floreix en el desert inhòspit d’aquest present rar i incert. Artistes, creadors, Ulisses a alta mar, que fan la seva pròpia Odissea, que finalment és la de tots, perquè una humanitat sense cultura, és senzillament habitar en el no-res. Ja fa molts d’any que seguesc les passes d’aquests artistes, que malgrat tot, segueixen fent-nos precioses aportacions que ens alimenten l’ànima. Poesia, música, en definitiva cançons que ens deixen sols i alhora acompanyats, que ens distancien de la mediocritat, de la pura banalitat, i ens fan més sublim l’existència. Són ja tants de discs que he escoltat de Joan Isaac, un d’aquests artistes dels que parl, músic, poeta, cantant, que trobar-me amb un nou treball, un nou CD de 12 cançons, semblaria que és repeteix; però no, no és així. En el seu nou CD, “L’estació dels somnis”, tot i que el seu estil és inconfusible, hi ha un aire fresc, renovat en el sentit de posar-li entusiasme i gran vitalitat, com si fos el primer disc, però amb tot el mestratge après, madurat al llarg dels anys i de l’experiència. La primera cançó, el tren dels mil vagons, és a moments pur optimisme “a l’estació dels somnis cap tren porta retard”, i alhora soledat, “Que sol que estic en aquest tren de mil vagons”. Però la música entra amb força, i va a ritme de tren, constant i ferm. El so de guitarra acompanyant a Isaac a “Deixa-ho tot i vine amb mi al mar”, és sublim, encertadíssim. La tendresa i intimisme del tema “Ai si no fos per tu”, aporta el romanticisme més delicat i elegant. “Conec un home bo”, té el ritme ideal per a un homenatge a un amic que comparteix el deliri per les cançons i la cultura compartida, és una cançó d’amistat i agraïment, veus i guitarres per gaudir d’un aire fresc; i el ritme segueix movent ones ran de mar “Can 60”, una cançó quasi per ser ballada una nit d’estiu a la platja, però mai tot sol; “Planetari” és dolçor i tendresa, una cançó que ja es va estrenar en un espècie de conté, un llibre amb dibuixos imaginaris i no sols per a infants, magnífica! En “T’escriuré una cançó” hi trobam un cançó d’amor molt especial, perquè no ho sembla, però ho és., aquí està la màgia. “I malgrat tot, la vida!”, és la queixa, la protesta del que veiem dia rere dia i no ens agrada gens, però que a pesar d’això, de tot el que és inadmissible, la vida s’obre pas. Planetario, un versió en castellà del tema abans esmentat, aquesta vegada amb la sempre la preciosa col•laboració de Pedro Guerra, que no és la primera vegada. Però una de les cançons que he trobat més emotiva és “Tenir un amic”, m’ha realment copsat, perquè és carregada de veritat, de honestedat, i dita com és diu un poema, però cantada; és a dir, amb una gran profunditat i autenticitat, que grata l’ànima fins fer-te vessa una llàgrima involuntàriament, perquè “tenir un amic és tenir-ho tot”. Me deixava “Ni t’ho imagines”, “Passaig del Carme”, i potser alguna més. Però tan se val, totes tenen la seva particularitat, i alhora formen part d’un conjunt ben harmonitzat, i requereix de la sensibilitat del qui escolta. Un CD esplèndid, on en Joan, i com fa sempre, s’hi dóna plenament, amb sinceritat, i sobretot amb el seu mestratge d’autor i intèrpret, perquè Joan Isaac és un artesà de cançons, cada peça és única, i transmet laboriositat en cada matís, en cada accent musical i poètic. Quina llàstima però que els mitjans de comunicació no se’n facin el ressò adequat i exigent d’un treball fet a consciència, una aportació rigorosa a la cultura del país. TV3, com ja és habitual, poc fa per canalitzar la cultura amb majúscules, poc fa, o gens, per dinamitzar un sector cada cop més abandonat, l’art en totes les seves expressions. La cançó d’autor ja fa molt d’anys que pateix aquest reiterat menyspreu per part d’aquest canal i altres. No recorden gens que cantautors com Joan Isaac, han fet més per la cultura del país, que centenars de regidors, consellers, etc. Ai, quin país! I ni val la pena parlar d’IB3 a les Illes Balears, és de pena, i de ràbia. Senzillament perquè són mitjans que surten dels pressuposts públics. En fi, en un país normal, podríem veure per televisió un concert de Joan Isaac presentant aquest extraordinari treball. I ja ni parlar-ne de les programacions de concerts per part dels ajuntaments, etc. És una evidencia de deixadesa, que cau pel seu pes. Però la paraula normalitat, em sembla que té un significat que s’ha diluït en el no-res. Malgrat tot, la vida! com diu en Joan. I per això ens queda la seva extensa discografia per gaudir-ne, i amb el seu darrer CD, L’estació dels somnis, una oportunitat més per viatjar amb un tren que mai porta retard, i encara hi som a temps per valorar un treball molt digne. Un CD té un preu molt simbòlic avui en dia, però en aquest cas, a més té un valor afegit, la qualitat indiscutible, i una sensibilitat artística que arriba en cada vers i acord, senzillament perquè és el treball d’un gran artesà de cançons. Joan Isaac, L’estació del somnis.

Pep Siset - 31/07/2020



Dg 18/10/2020 19:00 Casinet d'Hostafrancs, Barcelona




L’estació dels somnis

Un maquinista solitari condueix un tren nocturn amb mil vagons carregats de somnis. Travessant la nit fosca, veu passar el món. Algú davant del mar observa les primeres llums d’un dia nou i davant l’horitzó es desvetllen els seus somnis. Algú que encara creu que és possible la revolució lluita per ella, per la passió, per la gent i per les coses com a únic refugi per canviar un món que s’enfonsa, immers en la barbàrie del terrorisme global. I malgrat tot, la vida reneix i torna a renéixer com l’escenari omnipresent. Tots això forma part d’aquest disc de cançons i de somnis necessaris per continuar vius. A l’estació dels somnis cap tren porta retard.

 

https://barnasants.com/esdeveniments/joan-isaac-barnasants25/

 


JOAN ISAAC TORNA AL CLUB DE LA CANÇÓ AMB EL SEU DARRER DISC ‘L’ESTACIÓ DELS SOMNIS’


https://www.kursaal.cat/upload/kursaal_book/file/llibret-set-oct-20-def1.pdf

N ISAAC TORNA AL CLUB DE LA CANÇÓ AMB EL SEU DARRER DISC ‘L’ESTACIÓ DELS SOMNIS’ C

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada