CANÇONS D'AMOR I ANARQUIA

 

Joan Isaac al Club de la Cançó

http://www.clubcantautor.com/programacio.htm

El Club de la Cançó es retroba amb Joan Isaac

El primer cantautor que va tenir la clàssica programació manresana torna dijous a El Sielu

Joan Isaac és el primer cantautor que va passar pel Club de la Cançó. En aquest camí ha viscut l'època més prolífica de la seva carrera, la segona, la que va iniciar el 1998 després de catorze anys de silenci. Des de llavors ha gravat nou discos. L'últim, "Piano piano" (2012), és un doble CD on recull vint cançons seleccionades d'entre tota la seva discografia. En aquesta obra hi van participar deu pianistes que en un moment o altre el van acompanyar. Un d'ells és l'Enric Colomer, amb qui repassarà a El Sielu, una àmplia mostra del seu repertori.
Joan Isaac i Enric Colomer seran a El Sielu aquest dijous 9 de gener a partir de les 9 del vespre. El preu de l'entrada és de 10 euros, 8 si es compra anticipada al Kursaal.





Joan Isaac va oferir un excel·lent concert al Club de la Cançó





 










Fotos i video: José Luis Martínez








Fotos: Josep Comellas





Barnasants i el Club Tenco presenten: JOAN ISAAC. Cançons d'amor i d'anarquia



Cançons d’amor i anarquia

El 2 de març de 1974 el franquisme assassinava el jove llibertari català Salvador Puig i Antich. Joan Isaac li va dedicar la mítica cançó “A Margalida”.

Quaranta anys després del bàrbar crim, el BarnaSants ha proposat al cantautor l’elaboració d’un concert per commemorar la tragèdia i evitar que Puig Antich i els ideals que va defensar caiguin en l’oblit. El resultat serà Cançons d’amor i anarquia, un espectacle que s’estrenarà al festival, on participaran una colla d’amics i convidats i que s’enregistrarà en directe.
 
Venda d'entrades: http://www.telentrada.com/Telentrada/ca/Espectaculos/Musica/Espectaculo%20Joan%20Isaac%2C%20homenatge%20a%20Puig%20Antich%20HOSPITALET%20PH%20CX

 



Presentació del concert a càrrec de Pere Camps

 





CANÇONS D’AMOR I ANARQUIA. (2 de març - Teatre Joventut de L'Hospitalet)


El 2 de Març de 1974 varen assassinar a la presó Model de Barcelona Salvador Puig Antich. Mai hagués imaginat que una cançó, que vaig escriure uns anys desprès de la seva mort, esdevingués un himne per un parell de generacions. A Margalida és, per art de màgia, una cançó que ha deixat de ser meva per passar a ser una cançó de la gent, i això és el millor que li pot passar a un cantant i un motiu d’orgull de per vida. En Pere Camps, heroi insubstituïble d’aquest miracle que es diu Barnasants, em va proposar fer un espectacle especial en el dia del 40 aniversari de la mort d’en Salvador. Evidentment li vaig dir de seguida que acceptava el repte, sabent de la complexitat i responsabilitat que tenia el projecte.
Aquests projectes tan especials requereixen ajuda, si no, són impossibles de tirar endavant. Sabia que en Sergio Secondiano  Sacchi, un dels fundadors del Club Tenco i extraordinari erudit de la cançó d’autor universal, estava preparant un llibre sobre cançons llibertaries escrites arreu del món. Li vaig demanar ajuda i en aquest darrer any, entre els dos i en Pere Camps, hem anat elaborant el projecte que estrenarem el 2 de Març al Teatre Joventut de L’Hospitalet. Es tracta d’un espectacle, que per ordre cronològic, des de l’any 1861 fins al 1974, fa un repàs musical de moltes cançons escrites sobre fets reals, de la repressió per part del poders instaurats sobre els anarquistes, i l’anarquia com idea política. L’encant d’aquestes cançons resideix sobre tot en la vessant romàntica que tenen totes les utopies i els seus herois, que curiosament molts d’ells varen ser torturats i jutjats, i alguns d’ells executats, sabent de la seva innocència. Aquest espectacle també permet entendre com la cançó pot ser considerada un instrument d’investigació i coneixement històric.

Cançons d’amor i anarquia és un espectacle cantat en cinc llengües diferents, francès, italià, castellà, català i anglès, que amb la col·laboració de diversos amics cantants de generacions molt diverses posaran  veu a aquestes cançons que, com diu el cartell de l’obra, no tenen Ni Déu, ni Amo, ni Rei. Espero que aquest concert, que serà acollit pel Club Tenco el proper 3 de Maig al Teatre del Casino de Sanremo, serveixi per recuperar la memòria d’en Salvador Puig Antich, perquè un país que perd la seva memòria històrica està condemnat a repetir-la.

Joan Isaac




HOMENATGE A SALVADOR PUIG ANTICH . 2 de març de 2014


Barnasants y el Club Tenco presenten

 JOAN ISAAC
Cançons d'amor i d'anarquia
Homenatge a Salvador Puig Antich


Artistes convidats:

Jaume Arnella
Juan Carlos Biondini
Sílvia Comes
Dani Flaco
Olden
Anna Roig
Wayne Scott

 

Músics:

Enric Colomer: piano i teclats
Josep Traver: guitarres i banjo
Jordi Camp: baix
Lluís Ribalta: bateria i percussió
Dansa: Julyen Hamilton
Idea original: Pere Camps
Guió: Sergio Secondiano Sacchi
Realització Audiovisual: Sergio Secondiano Sacchi i Roberto Molteni
Veu en Off: Joan Isaac
Banda Sonora: Scraps Orchestra
Gravació: Raúl Cuevas
Estudi de gravació: Gravacions Marines (Sant Salvador)
Traduccions i adaptacions al català: Miquel Pujadó
Direcció musical i arranjaments: Enric Colomer i Josep Traver
Direcció escènica i llums: Michelangelo Ricci
Tècnic de so: Toni Puig
Tècnic de Vídeo: Paolo Signorini
Coordinació: Steven Forti i Lali Pujol



Avui s'ha presentat a la premsa el concert de Joan Isaac "Cançons d'amor i d'anarquia"
ESTE DOMINGO

Joan Isaac conmemora la "tragedia" de Puig Antich con el concierto 'Cançons d'amor i anarquia'

P.Camps, J.Isaac y S.Sacchi
Foto: EUROPA PRESS
BARCELONA, 27 Feb. (EUROPA PRESS) -
   El cantautor Joan Isaac conmemorará la "tragedia" de Salvador Puig Antich, con el espectáculo especialmente creado para la ocasión 'Cançons d'amor i anarquia' este domingo en el Teatre Joventut de L'Hospitalet, la misma fecha en la que hace 40 años éste fue asesinado en La Modelo, dentro del Festival BarnaSAnts, según ha explicado este jueves en rueda de prensa.
   El concierto es un homenaje, aunque no está centrado solamente en Puig Antich, sino también en la idea de anarquía y el concepto libertario, ha expresado el cantautor, que ha criticado el "inmenso miedo" que los poderes tienen hacia la palabra anarquía: "La ideología anarquista está presente en todo el espectáculo, que demuestra que las cosas aun pueden cambiar".
   "Te das cuenta de que hay muchos Puig Antich", ha afirmado Isaac, que ha ensalzado el romanticismo y la utopía existente detrás de esta idea, y ha concretado que las canciones escogidas están basadas en hechos reales.
   El concierto contará con las apariciones intercaladas de invitados como Silvia Comes, Anna Roig, Wayn Scott, Olden, Juan Carlos Biondini, Dani Flaco y Jaume Arnella, que representan a un "abanico de generaciones muy diferente", y con el acompañamiento en el escenario de Enric Colomer, Jordi Camp, Lluís Ribalta y Josep Traver.
   Isaac ha explicado que vivió muy de cerca esta historia porque conoció personalmente a Puig Antich, del que ha aplaudido su "fuerza humana increíble", y ha asegurado que se produjo una caza de brujas en torno a su persona.

UNA QUINCENA DE TEMAS

   Antes de cada canción se proyectará un vídeo explicativo, y el espectáculo sumará una quincena de temas como 'La semaine sanglante', 'Eight hour day', 'La locomotora', 'Les Anarchistes', 'El Señor Buenaventura', 'Historia de tres amigos', 'A Margalida' --compuesta por el propio Isaac como dedicatoria y "no como panfleto"-- y 'Here's to you', un tema éste último que interpretarán todos los artistas.
   De este modo, el espectáculo será cantado en cinco idiomas diferentes --francés, italiano, castellano, catalán e inglés--, se prolongará durante una hora y media, y cubrirá históricamente el periodo entre 1871 y 1974: "Hemos usado canciones con las que se explica la historia de la anarquía", ha explicado el director del BarnaSAnts, Pere Camps.
   Camps ha apuntado que la 'nova cançó' hacía canciones de aquel momento en el que "el anarquismo había pasado a los libros de historia", tras destacar que este concierto ha ido creciendo y, de hecho, tendrá continuidad con un recital en el Club Tenco italiano el 3 de mayo.






Wonderland - 40 anys sense Puig Antich. Amb música, el cantautor Joan Isaac commemora la tragèdia

27 feb. 2014

40 anys sense Puig Antich. Amb música, el cantautor Joan Isaac commemora la tragèdia avui al Wonderland.
"El mal más grande del mundo puede ser cometido por cualquiera" deia Hannah Arendt. Filòsofa, política... ella és la Wonderwoman d'avui.
Carnaval, carnavaaal! El Wonderlande celebra el Carnestoltes amb la ruta musical de @pepgorgori, a la secció Wondergrama!
'Què ens queda?' anys 30 anys si no pensem com els pares? A Travessant el 7è art presentem les estrenes de la setmana.




El Festival Barnasants

Amor y anarquía con Joan Isaac

El cantautor estrena el domingo un concierto en memoria de Puig Antich, en el 40º aniversario de su asesinato

El recital del Teatre Joventut contará con Sílvia Comes, Dani Flaco, Anna Roig, Wayne Scott y Biondini, entre otros

El cantautor catalán interpreta 'A Margalida'


Edición Impresa

28 febrero 2014
Página 58
Ver PDF
NÚRIA MARTORELL / Barcelona
Viernes, 28 de febrero del 2014
Canciones convertidas en emblemas como 'A Margalida' "acaban escapándose de las manos", admite su autor, Joan Isaac, y llegan a eclipsar el resto de una carrera. "Podía haber compuesto una canción política, radical, pero me salió esta letra de amor que habla de una mujer [la pareja de Salvador Puig Antich]. Tiene esta estrofa de 'bandera negra al cor' que es suficientemente explicativa, pero en ningún caso es una canción panfletaria", admite. Sea como sea, y con esta pieza como eje vertebrador, Joan Isaac ha montado un combativo espectáculo titulado 'Cançons d'amir i anarquia', que el domingo presentará en el Teatre Joventut de L'Hospitalet, por encargo del Festival Barnasants.
El estreno coincidirá con el día en que, justo 40 años atrás, el joven anarquista fue ejecutado "como cabeza de turco, y de la manera más sádica y cínica, en la sala de expedición de paquetería de La Modelo, a modo de mensaje de cómo se las gastaba el régimen. Las últimas penas de muerte del dictador", recuerda Isaac.

"Noviete de su hermana"

El por qué Isaac le dedicó este tema a la novia de Puig Antich "es muy sencillo", dice. "Yo era noviete de Carme Puig Antich, una de sus hermanas, cuando él ya estaba encarcelado. Me hice muy amigo de Margalida, su pareja: una chica vital, utópica y soñadora, con una capacidad bestial de ilusionar e ilusionarse. Pasó lo del asesinato -sigue relatando- y ya no la vi más. Luego supe el motivo: hubo una especie de caza de brujas en torno a todos los allegados a él. Dos años después de su muerte, mientras grababa mi segundo disco, 'Viure', de noche, en casa, me salió una melodía al piano y me vino la imagen de Margalida. En dos horas y media había acabado su canción. Al día siguiente se la enseñé al arreglista, la grabamos, se incluyó en el elepé, y en la carátula, debajo de la letra, se incluyó una pequeña indicación: 'A Margalida, amant eterna del Salvador Puig Antich'. Empecé a cantarla en los conciertos y... todo se disparó".

Tras la pista de Margalida

Margalida se fue de Barcelona. "La policía atosigó, y de qué manera, al entorno de Puig Antich. Encima, ella había adquirido un protagonismo que nunca buscó: se había convertido en canción. Tiempo después supe que estaba viviendo en Mallorca. Y la volví a ver. Había pasado 25 años desde que publiqué su tema. Le llamé, quedamos y estuvimos tres minutos mirándonos, incapaces de decir nada. Fue muy emocionante".
'A Margalida' será la penúltima pieza de un espectáculo que "conmemora la tragedia" y quiere "evitar que Puig Antich y los ideales que defendió caigan en el olvido", según reza la hoja promocional enviada por el festival Barnasants. El recital se grabará en directo. Y cuenta con el apoyo de Cosi di Amilcare, un ciclo apadrinado por el Club Tenco italiano, por lo que tendrá continuidad: se representará en el teatro del Casino de Sanremo el 3 de marzo.
Por orden cronológico, desde 1861 hasta 1974, repasarán temas emblemáticos de la causa anarquista y libertaria, con una banda de músicos fija: Enric Colomer (teclados), Jordi Camp (bajo), Lluís Ribalta (percusión) y Josep Traver (guitarras).

'Show' coral

En el concierto participarán Wayne Scott, que abordará 'Eight hour day' y 'Joe Hill'; Sílvia Comes, 'La locomotiva y 'Verbena anarquista' esta última con Juan Carlos Biondoni ('Este y aquel' y 'El señor Buenaventura'); Anna Roig ('Le bande a bonnot'); Dani Flaco ('Historia de tres amigos'); Joan Arnella ('Romanço Quico Sabater'), y Olden ('Adio Lugano bella', junto a Isaac). Y el clímax llegará con todos en escena, al grito de 'A las barricadas' e interpretando 'Here's to you', letra que ya enarboló Joan Baez en la banda sonora de 'Sacco y Vanzetti'.

http://www.elperiodico.com/es/noticias/musica-directa/amor-anarquia-con-joan-isaac-3143130




Joan Isaac canta a Puig Antich

Cançons d’amor i anarquia és el títol de l’espectacle que Joan Isaac va presentar ahir vespre al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat davant de prop de 600 persones. 


Coincidint amb el 40è aniversari de la mort de Salvador Puig AntichPere Camps, director del Festival BarnaSants, va proposar a Joan Isaac retre un homenatge a aquesta figura clau de l’anarquisme i commemorar la seva tragèdia.
Des de bon inici ja s’augurava que al Teatre Joventut passaria alguna cosa extraordinària, potent, màgica. Un col·lapse de gent a l’entrada del teatre esperant recollir la seva entrada va fer endarrerir el concert 30 minuts. A les 19.30h i amb les localitats exhaurides, Pere Camps va sortir a l’escenari per presentar l’espectacle Cançons d’amor i anarquia.
Joan Isaac era el conductor d’aquest recital, però malgrat això, no va estar sol a dalt l’escenari. Es pretenia retre un concert d’homenatge en tota regla, per tant, era necessari pensar i actuar en gran. El concert va comptar amb la participació de Wayne Scott, Sílvia ComesDani Flaco, Anna RoigOldenJuan Carlos Biondini  i Jaume Arnella, els quals varen cantar i recitar temes amb cinc idiomes diferents: català, castellà, anglès, francès i italià.
Cançons d’amor i anarquia es va iniciar amb la cançó “L’Anno della Rivolta interpretada pel ballarí Julyen Hamilton. Un inici potent que va captivar a tot el públic assistent des del primer moviment. Tot seguit, una veu en off i unes imatges d’arxiu ens varen situar a Paris, a l’any 1871. Aquest va ser el punt de partida de l’espectacle per explicar la història i l’evolució de l’anarquisme fins al 1974. Al llarg d’aquest viatge, varen sonar temes representatius d’aquest moviment com “Eight hour day”, “La locomotora”, “La Bande à Bonnot”, “Joe Hill”, “El señor Buenaventura” o “A les barricades”. Cal destacar també, “Romanço de Quico Sabater” interpretat magníficament per Jaume Arnella. Finalment, i com no podia ser d’una altra manera, Joan Isaac va prendre la seva guitarra i començà a fer sonar aquelles notes que van fusionar-se per primera vegada l’any 1976 sota el títol “A Margalida”Quan semblava que ja s’havia acabat, tots els artistes varen sortir a l’escenari per a interpretar el darrer tema de l’espectacle, “Here’s to you”, adaptat als cinc idiomes protagonistes de la nit.
Varen ser dues hores de música, dansa, projeccions audiovisuals i història; dues hores on les emocions es van mantenir a flor de pell en tot moment. La força dels artistes a l’escenari i l’efusivitat dels aplaudiments del públic van crear un ambient increïble que es va concloure amb tot el teatre dempeus cantant conjuntament amb els artistes les següents línies:
“Neixen flors per tu Salvador
Dins del cor, pels cims i les valls
La teva llum il·luminarà
Per sempre més la llibertat”
El recital Cançons d’amor i anarquia no finalitza aquí. L’espectacle ha comptat amb la col·laboració de Sergio Sacci, homòleg de Pere Camps a Itàlia amb el Festival Trenco. Així doncs, la memòria musical de l’anarquisme viatjarà el 3 de maig cap al Teatre del Casino de Sanremo emmarcat dins del festival italià de cançó.






La memòria de l'anarquisme

El recital guiat per Joan Isaac va fer brillar la cançó llibertària a Barnasants

JORDI BIANCIOTTO  
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT
Dimarts, 4 de març del 2014
Joan Isaac, a la dreta, i el guitarrista Josep Traver, durant el concert al Teatre Joventut.
Joan Isaac, a la dreta, i el guitarrista Josep Traver, durant el concert al Teatre Joventut. Foto. Juan Miguel Morales
Podia haver estat una vetllada sentimental o un animat recital de cançons de protesta, però els ideòlegs de Cançons d'amor i anarquia, Pere Camps (director de Barnasants), Sergio Sacchi (director del Club Tenco, de San Remo) i el mateix Joan Isaac van voler donar-hi més profunditat i van escenificar tota una classe d'història de l'anarquisme, diumenge al teatre Joventut, de l'Hospitalet. Amb projeccions i explicacions que, alternades amb les cançons, van alimentar una certa èpica revolucionària en el 40è aniversari de l'execució de Salvador Puig Antich.
Després d'un escena de dansa del britànic Julyen Hamilton, vam retrocedir fins a la comuna de París i la seva sagnant repressió, el 1871, i a partir d'aquí, va venir una passejada per la història amb documentades parades a Chicago, Bolonya, Suïssa, l'Argentina i, és clar, la rosa de foc, Barcelona, amb un impactant cartell de la CNT dominant l'escenari mentre Joan Isaac feia seva Les anar-chistes, de Léo Ferré, en la versió catalana de Miquel Pujadó. El cantautor d'Esplugues no va acaparar els focus, anava i venia, i les seves intervencions van ser poderoses en peces com la marcial La semaine sanglante i la popular Sacco e Vanzetti, que fa una dècada van gravar Francesco de Gregori i Giovanna Marini, i que ell va abordar a cappella amb el jove italià Olden.
CRÒNICA OBRERA / Recital multilingüe, cinc idiomes, assentat en un sobri quartet apuntalat en el piano d'Enric Colomer. Moments de tensió i poder emocional amb Sílvia Comes i el seu assalt a la narrativa, dylaniana, La locomotora, de Francesco Guccini, i l'evocador estilisme francòfon d'Anna Roig amb La bande à Bonnot, de Joe Dassin, sobre els atracadors anarquistes de violent final. Cantautoria amb l'argentí Juan Carlos Biondini, evocant Buenaventura Durruti, i crònica obrera de les albors de la industrialització amb Eight-hour day, a càrrec d'un Wayne Scott amb banjo i ànima de Pete Seeger.
La nota més nostrada la va posar el trobador Jaume Arnella, que va desplegar el pòster central d'un esgrogueït exemplar d'El Viejo Topo a El romanço de Quico Sabaté, mentre que Dani Flaco va ressuscitar amb emotivitat Chicho Sánchez Ferlosio i la seva fatalista Historia de tres amigos. Un cop completat el relat històric, fotos de família i càntics col·lectius participatius: d'A les barricades Here's
to you, de Joan Baez i Ennio Morricone. I enmig, Joan Isaac i A Margalida, amb la protagonista asseguda a la platea, igual que Carme Puig Antic­h, germana del Salvador. Cançons d'amor i anarquia, de combat i memòria, 40 anys després.






Cançons d’amor i d’anarquia. “Homenatge a Salvador Puig Antich”


El diumenge 2 de març es va presentar al teatre Joventut de L’Hospitalet el concert ‘Joan Isaac. Cançons d’amor i d’anarquia’. Un espectacle sensacional i ple d’emocions des del primer moment. Ja abans de començar i amb el cartell d’entrades exhaurides es vivia un ambient molt agradable, moltes cares conegudes i entre elles la d’una persona molt especial “La Margalida”, a qui vaig tenir la sort de conèixer personalment en un concert d’en Joan Isaac a Mallorca.

Aquesta data no va ser escollida a l’atzar si no que coincidia amb el 40 aniversari de la mort d’en Salvador i des de el primer moment va ser concebut com un homenatge, però no va estar centrat solament en Puig Antich si no també en la idea d’anarquia i el concepte llibertari. L’ ideologia anarquista va estar present en tot l’espectacle. Cançons basades en fets reals i que es van acompanyar d’un vídeo que ens situava en aquesta part de la història que alguns dels assistents per la nostra edat desconeixíem i que no apareixen en els llibres d’història que vam estudiar. Es tracta d’un espectacle, que per ordre cronològic, des de l’any 1861 fins al 1974, fa un repàs musical de moltes cançons escrites sobre fets reals, de la repressió per part del poders instaurats sobre els anarquistes, i l’anarquia com idea política. L’encant d’aquestes cançons resideix sobre tot en la vessant romàntica que tenen totes les utopies i els seus herois, que curiosament molts d’ells varen ser torturats i jutjats, i alguns d’ells executats, sabent de la seva innocència. Aquest espectacle també permet entendre com la cançó pot ser considerada un instrument d’investigació i coneixement històric.

El concert va començar amb una mica de retard sobre l’hora prevista degut a la gran afluència de públic. El primer en sortir a escena va ser Pere Camps, director del Festival de Cançó Barnasants, qui ens va explicar com se li va proposar a en Joan Isaac  l’elaboració d’un concert per commemorar la tragèdia i evitar que Puig Antich i els ideals que va defensar caiguin en l’oblit.


Amb una excel·lent dansa, Julyen Hamilton va interpretar L'Anno della Rivolta i ens va introduir en l’espectacle.


El primer vídeo ens va situar a París un 28 de maig de 1871. La Comuna de París va ser sufocada amb un bany de sang.
Joan Isaac va interpretar en català el tema La semaine sanglante (Clement-Dupont).



A Chicago, el 4 de maig de 1886 va explotar una bomba en Haymarket Square durant una manifestació sindical. En el vídeo ens recorda com es va esdevenir el Primer de Maig una festa dels treballadors i la reivindicació de la jornada laboral de 8h.
Wayne Scott va cantar Eight hour day.


Sílvia Comes va fer una extraordinària interpretació de La locomotiva de Francesco Guccini, basada sobre un fet real a Bolonia el 20 de juliol de 1893. Un ferroviari va dirigir una locomotara a tota velocitat contra un tren de luxe.


Al gener de 1895 són expulsats de Suïssa quinze anarquistes italians refugiats.
Olden va interpretar el tema Adio Lugano Bella de Gori.


El 25 de maig de 1901 es va fundar la Federación Regional Argentina. Juan Carlos Biondini i Sílvia Comes van interpretar Verbena anarquista.


A Buenos Aires, el 14 de novembre de 1909 Simon Radowitzky va matar al general Falcon.
Juan Carlos Biondini ens recorda aquest fet amb la cançó Éste y aquel de Gualtieri.


Quasi bé a meitat de concer Joan Isaac va realitzar una meravellosa interpretació de Les Anarchistes de Leo Ferré. Ens recordava que l’1 de novembre de 1910 es va fundar la CNT.


El segúent vídeo ens va situar en el primer robatori de la banda de Bonnot a París, 21 de desembre de 1911. Anna Roig va interpretar en francès La Bande à Bonnot de Dasin.


A Salt Lake City, el 19 de novembre de 1915 va ser fusilat l’activista anarquista i cantautor Joe Hill. Wayne Scott va interpretar el tema Joe Hill de Hayes-Robinson.


Amb Dani Flaco vam recordar la Primera acció de Los solidarios, el 17 de maig de 1923 a León, amb Historia de tres amigos de Sánchez Ferlosio.


A finals de febrer de 1926 a Montevideo, Durruti, Ascaso i Jover, buscats per la policía argentina van fugir cap a Europa. Juan Carlos Biondini va interpretar El señor Buenaventura de Sacchi-De Scalzi.


El 23 d’agost de 1927 a Charleston ven ser executats a la cadira elèctrica els anrquistes italians Nicola Sacco i Bartolomeu Vanzetti. Joan Isaac i Olden van interpretar a capella Sacco e Vanzetti.


A Barcelona, el 21 de juliol de 1936 es va constituir el Comité de Milicias Antifascistas. Aquest fet va donar pas a tots els artistes a l’escenari que van interpretar A las barricadas.



Amb Jaume Arnella ens vam anar cap a Sant Celoni, un 5 de gener de 1960. Aquesta data es va produir l’assessinat de l’anarquista català Quico Sabaté. Va interpretar Romanço de Quico Sabaté.


Joan Isaac i Olden ens van situar en el Maig de 1968 amb Canzone del Maggio.
 

Un dels moments més emocionants del concert va ser quan el vídeo ens va recordar l’execució d’en Salvador Puig Antich a garrote vil a la presó Model de Barcelona el 2 de març de 1974. Joan Isaac va cantar “A Margalida” molt emocionat i quan va acabar va dedicar tres petons, un per la Carme Puig Antich, germana d’en Salvador; un altre per la Margalida i un altre per en Salvador.


Com a cloenda tots els artistes van interpretar el tema Here’s to you (Baez-Morricone) en les cinc llengües que van estar presents durant tot el concert: català, castellà, italià, francés i anglès.

 “Neixen flors per tu Salvador
Dins del cor, pels cims i les valls
La teva llum il·luminarà
Per sempre més la llibertat”

Un emotiu final amb tot el públic dempeus. I com una imatge val més que mil paraules aquí teniu un video.



Tot aquest espectacle no hauria estat possible sense la presència d’aquests grans músics:

Enric Colomer: piano i teclats

Josep Traver: guitarres i banjo 

Jordi Camp: baix

Lluís Ribalta: bateria i percussió

Des d’aquesta pàgina vull felicitar a tots els que d’una manera o una altra han participat en aquest concert.

I com diu en Joan Isaac, que aquest concert hagi servit per recuperar la memòria d’en Salvador Puig Antich, perquè un país que perd la seva memòria històrica està condemnat a repetir-la.

I això no s’acaba aquí ja que tindrà continuïtat el proper 3 de Maig al Teatre del Casino de Sanremo.
Imma Hernández
Fotos: José Luis Martínez
Videos: Imma Hernàndez








Premi BarnaSants 2014 per l'espectacle "JOAN ISAAC. CANÇONS D'AMOR I ANARQUIA"

El 16 d'abril, en la clausura de la XIX edició del Festival BarnaSants, es va fer entrega a Joan Isaac el Premi excepcional de la crítica per l'espectacle "Cançons d'amor i anarquia" dedicat a la memòria de Salvador Puig Antich.

 

 

Fotos: Juan Miguel Morales




Fotos: Nuria Trulla




Joan Isaac. De Vilassar de Dalt a Itàlia

Tras obtenir el premi especial de la crítica en el  Festival de cançó  Barnasants pel concert “Joan Isaac. Cançons d’amor i anarquia” i abans de marxar a Itàlia on participarà l’1  de maig a Florència al concert “1 maggio in concerto”, el 2 de maig  al Teatre del Casino de San Remo amb artistes com Rusó Sala, Vittorio De Scalzi, Giorgio Conte, Sérgio Godinho, i Mauro Pagani;  i el 3 de maig també a  San Remo amb l’espectacle “Storie e amori d’anarchie” amb Juan Carlos “Flaco” Biondini, Alessandro Certini, Silvia Comes, Olden, Anna Roig, Wayne Scott e Peppe Voltarelli. 

 












Joan Isaac va oferir un concert al teatre la Massa de Vilassar de Dalt el passat 26 d’abril acompanyat al piano pel mestre Enric Colomer.

 

 













1 MAGGIO IN CONCERTO: "Il Tenco tra Barcellona e Firenze"

 




Foto: Antonio Masoni

Foto: Antonio Masoni

Foto: Antonio Masoni







Joan Isaac omple la terrassa del Museu d’Història de Catalunya

El cantautor Joan Isaac ha estat convidat al cicle de concerts que aquest estiu ofereix el Museu d'Història de Catalunya, emmarcats dins la celebració del Tricentenari. Aquest dimecres ha ofert un espectacle en què també s'ha pogut veure Magí Serra, de la companyia de dansa Ferralla, la Cobla Catalana dels Sons Essencials i la glossadora Laia Pedrol.
 http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/08/14/joan-isaac-omple-la-terrassa-del-museu-dhistoria-de-catalunya/












Joan Isaac. Cançons d'amor i anarquia







Joan Isaac homenatjarà Puig-Antich dissabte al Kursaal

Presenta "Cançons d'amor i d'anarquia" amb Anna Roig, Sílvia Comes, Dani Flaco, Jaume Arnella, Juan Carlos Biondini, Olden i Wayne Scott

 | Actualitzat el 02/10/2014 a les 15:42h
Arxivat a: EspectaclesKursaalmúsica
Joan Isaac presentarà 'Cançons d'amor i d'anarquia'

Anna Roig, Sílvia Comes o Dani Flaco són alguns dels 7 artistes que acompanyaran dissabte (21h) a l'escenari del Kursaal el cantautor Joan Isaac en el concert 'Cançons d'amor i d'anarquia', que repassa cronològicament alguns dels esdeveniment històrics més significats de la causa anarquista. Cada esdeveniment -en sumen 16- està compost per una peça audiovisual i per un tema musical interpretat per diferents artistes, a més de Joan Isaac, també Sílvia Comes, Anna Roig, Wayne Scott, Olden, Juan Carlos Biondini, Dani Flaco i Jaume Arnella.

El 2 de març de 1974 van assassinar a la presó Model de Barcelona Salvador Puig Antich. Joan Isaac no s'hauria imaginat mai que la cançó 'A Margalida', que va escriure uns anys després de la mort de Puig Antich, esdevingués un himne per a un parell de generacions. Va ser Pere Camps, un dels gestors del Barnasants, qui va proposar al cantant i autor de fer un espectacle especial en el dia del 40è aniversari de la mort d'en Salvador.

L'espectacle compta amb Enric Colomer, al piano i teclats, Jordi Camp al baix, Lluís Ribalta a la bateria i percussió i Josep Traver a les guitarres i banjo.

Cançons d'amor i anarquia és un espectacle cantat en cinc llengues diferents, francès, italià, castellà, català i anglès, que amb la col·laboració de diversos amics cantants de generacions molt diverses posaran veu a aquestes cançons, en un concert que vol servir per recuperar la memòria d'en Salvador Puig Antich.

Les entrades que tindran un preu de 18 euros (15€ amb Carnet Galliner) i es poden comprar a les TAQUILLES del Kursaal, per telèfon (938723636) i per internet.
 






38 DIVENDRES, 3 D’OCTUBRE DEL 2014 Regió7
Entrevista Joan Isaac
Cantautor. «Cançons d’amor i d’anarquia» és un muntatge que repassa cronològicament la història de l’anarquisme. El cantant i autor ho fa al costat d’artistes de diferents generacions com Anna Roig, Sílvia Comes, Dani Flaco i Jaume Arnella
«És un acte de memòria històrica»
El cantautor presenta a Manresa l’espectacle que ret un homenatge a Salvador Puig Antich
                                                                                                                  Foto. Juan Miguel Morales
 

L’espectacle es va estrenar el 2 de març passat, dia del 40è aniversari de la mort de Salvador Puig Antich, al Teatre Joventut de l’Hospitalet

Queralt Casals
MANRESA
Joan Issac, Anna Roig, Sílvia Comes, Dani Flaco, Jaume Arnella, Juan Carlos Biondini, Olden i Wayne
Scott són els artistes, de diferents generacions, que comparteixen escenari a l’espectacle Cançons
d’amor i d’anarquia. Un gran muntatge musical de rerefons històric dedicat a la memòria de Salvador
Puig Antich, liderat pel cantant i autor Joan Isaac. Estrenat al Teatre Joventut de l’Hospitalet el 2 de març passat, i després de veure’s a Florència i San Remo, aquest dissabte arriba al Kursaal. La causa
anarquista es reivindica en un muntatge, musical i audiovisual, que promet ser una lliçó d’història cantada a flor de pell.

La cançó A Margalida, que vostè va escriure uns anys després de la mort de Puig Antich es va
convertir en tot un himne. Ara, dedica un espectacle a la memoria del jove anarquista...
Sí, a través d’aquesta cançó s’ha volgut fer un muntatge retrospectiu. És una idea de Pere Camps, director del Barnasants, que em va proposar, l’estiu de l’any passat, fer un espectacle al voltant del dia del 40è aniversari de la mort de Salvador Puig Antich. Primer havia de ser senzill i petit, però es va convertir en un gran espectacle, que es basa en cançons que s’han fet expressament per fets o personatges anarquistes importants al llarg de la història. És un recorregut històric que comença a la Comuna de París el 1871 i acaba el 1974 amb la mort de Puig Antich, a qui el concert ret homenatge com a mártir d’una ideologia anarquista.

Podem dir que és un espectacle que té un component didàctic?
És un espectacle molt complet, didàctic i històric, perquè hi aprens moltes coses i et fas una idea molt
acurada del fet anàrquic. Demostra que no solament hi ha hagut un Salvador, sinó molts màrtirs com
ell. Curiosament, els anarquistes han sigut la punta de llança o la carn de canó de grans reivindicacions
socials, i molts han mort assassinats per les causes. Catalunya és un país de molts anarquistes.

És un espectacle històric, però en el vessant reivindicatiu de l’anarquisme creu que entronca
amb l’actualitat que viu el país?
Penso que aquesta idea equivocada de l’anarquia i dels que están fora de la llei lliga molt amb l’actualitat, ara que es parla tant de legalitat. Ens volen convertir en ciutadans que estem fora de la llei,
quan reivindiquem coses molt justes. De fet, els anarquistes han reivindicat la justícia, la igualtat social
i la no submissió al poder. Hi ha un paral·lelisme molt gran entre els herois anàrquics i el poble de Catalunya i els moviments socials que lluiten per aconseguir una cosa tan democràtica com és votar. En aquests moments, té un sentit molt paral·lel a la reivindicació social que viu el país. Per tant, crec que l’espectacle pot ser una injecció de moral molt gran per afrontar el fet històric que estem vivint.

El muntatge vol ser un document de memòria històrica?
I tant! S’ha fet un treball molt interessant de recerca de cançons anarquistes i una feina d’investigació
històrica molt interessant. És un espectacle molt complet i molt emocional, que és un homenatge a Puig Antich i vol recuperar la memòria històrica perquè aquests fets no tornin a passar mai més. Un poble que oblida la història està condemnat a repetir-la. Salvador Puig Antich va ser assassinat injustament,
va ser un cap de turc, un heroi assassinat pel poder. La seva memòria ha esdevingut una icona de la lluita per les llibertats i ha de servir perquè es prengui consciencia que les coses es canvien amb la voluntat de la gent.

«Fa un recorregut històric que va de la Comuna de París el 1871 fins a la mort de Salvador Puig Antich el 1974»
«Hi ha un paral·lelisme amb els moviments socials que lluiten per una cosa tan democràtica com és votar»

Al concert l’acompanyen set cantants més de diferents generacions. Com es va fer la tria?
Vam intentar buscar cantants de diversos ventalls artístics i vam fer una tria d’artistes molt intergeneracionals, des de Jaume Arnella fins a Biondini, Sílvia Comas, Anna Roig i Dani Flaco. Molts
d’ells són cantants que la seva obra no ha tingut mai un caire polític, però volíem donar una imatge artística global del nostre país. Tot l’espectacle té una coherència intergeneracional i és plurilingüe
perquè està cantat en cinc llengües diferents: francès, italià, castellà, català i anglès.

I en l’aspecte musical, com el definiria?
És molt ric musicalment, amb diversos tempos i ritmes musicals,que van des d’una milonga a cançons country o corals. En definitiva, Cançons d’amor i d’anarquia és un espectacle amb un contingut històric i musical molt important.






LA MEMÒRIA DE LA CANÇÓ EN UNA BANDERA NEGRA

«Cançons d’amor i d’anarquia» és més que un concert, ja que la música es posa al servei d’uns ideals per reivindicar l’herència de la causa llibertària

MÚSICA CRÍTICA
Damià Vicens
damiavicens@regio7.cat

CANÇONS D’AMOR I D’ANARQUIA.
Veus: Joan Isaac, Sílvia Comes, Anna Roig, Wayne Scott, Juan Carlos Biondini, Olden, Dani Flaco i Jaume Arnella.
Músics: Enric Colomer (piano i teclats), Jordi Camp (baix), Lluís Ribalta (bateria i percussió), Josep Traver (guitarres i banjo).
DIA:  dissabte, 4 d’octubre.
Teatre Kursaal (Manresa).


Cançons d’amor i d’anarquia és més que un concert. La música es posa al servei d’uns  ideals per reivindicar l’herència de la causa llibertària i dels seus combatents. El quarantè aniversari de l’execució de Salvador Puig Antich (1948.1974) ha estat el motiu principal del projecte, impulsat per Pere Camps. Amb el cantautor Joan Isaac al capdavant, l’espectacle es va estrenar amb èxit el març passat al Barnasants, i després de passar pel prestigiós Festival de la Cançó de San Remo (Itàlia), dissabte a la nit va aterrar al teatre Kursaal de Manresa, al qual van acudir unes tres-centes persones.

La síntesi entre cançó i audiovisual converteixen el muntatge en un exercici de memòria històrica. Més enllà de l’homenatge a Puig Antich, que arriba a les acaballes del concert, Cançons d’amor i
d’anarquia esdevé un repàs per ordre cronològic a fets transcendentals de la història contemporània anarcosindicalista: la Comuna de París, la lluita dels drets laborals a Chicago, la fundació de la CNT, la creació de Los Solidarios, la figura de Durruti, els grans maquis catalans (Massana, Caracremada, Sabaté...), el Maig francès, etc.

La participació de fins a set artistes (vestits tots de rigorós negre) fa que les intervencions de Joan Isaac siguin intermitents, per bé que destacades, com la interpretació de La Semaine sanglante, que va obrir el concert, o Les anarchistes de Léo Ferré, en la versió catalana de Miquel Pujadó. Entre les altres veus convidades cal subratllar l’aparició d’Anna Roig cantant en francès Le bande a bonnot, el caràcter de Sílvia Comes a La locomotora, l’acústica de Dani Flaco a Historia de tres amigos, tot recordant el trident Durruti, Ascaso i García Oliver,  i, sobretot, la gran dissecció en forma de romanço de Jaume Arnella sobre la vida de Quico Sabaté. L’anglès Wayne Scott, l’italià Olden i l’argentí Juan Carlos Biondini completaven el cartell plurilingüe i intergeneracional. 

Només dues vegades es va reunir tot el grup a l’escenari (sense gaire feeling aparent) per cantar
amb el puny tancat A las barricadas, la cara reivindicativa de l’espectacle, i Here’s to you (la cançó que va popularitzar Joan Baez) adaptada al català en  homenatge a Puig Antich com a fi de festa («Neixen flors per tu Salvador/Dins del cor, pels cims i els valls/La teva llum il·luminarà/Per sempre més la llibertat»). El militant del MIL també va ser recordat amb la interpretació de la coneguda cançó de Joan Isaac A Margalida, en el que significar l’instant més emocionant de la vetllada, sobretot, quan el cantautor d’Esplugues va proferir el vers «Crida el nom del teu amant/ bandera negra al cor».





NOU CD. JOAN ISAAC cançons d'amor i anarquia. En directe al Barnasants (Picap, 2014)



DISC 1
LA SETMANA SAGNANT  Joan Isaac

EIGHT HOUR DAY  Wayne Scott

LA LOCOMOTORA  Sílvia Comes

ADDIO LUGANO BELLA Olden

LA VERBENA ANARQUISTA Juan Carlos Biondini i Sílvia Comes

ESTE Y AQUEL  Juan Carlos Biondini

ELS ANARQUISTES  Joan Isaac

LA BANDE À BONNOT  Anna Roig

JOE HILL Wayne Scott

HISTORIA DE TRES AMIGOS  Dani Flaco
 

DISC 2

EL SEÑOR BUENAVENTURA  Juan Carlos Biondini

SACCO E VANZETTI Olden i Joan Isaac

A LAS BARRICADAS  Tots els artistes

ROMANÇO DE QUICO SABATER  Jaume Arnella

CANÇÓ DEL MAIG Olden i Joan Isaac

A MARGALIDA Joan Isaac

HERE’S TO YOU Tots els artistes




Presentació NOU DISC

El disc sobre l'espectacle de Joan Isaac "Cançons d'Amor i Anarquia" es presentarà el proper dijous dia 6 de Novembre a les 12h del migdia a la Sala Sgae de Barcelona. 

Es tracta de l'enregistrament en directe de l'espectacle guardonat amb el Premi Excepcional de la Crítica al Festival BarnaSants.

Cançons d’amor i anarquia és un disc cantat en cinc llengües diferents: francès, italià, castellà, català i anglès, que amb la col·laboració d'artistes de generacions molt diverses com Anna Roig, Wayne Scott, Dani Flaco, Sílvia Comes... posen veu a aquestes cançons que, com diu la portada del disc, no tenen Ni Déu, ni Amo, ni Rei.




T'hi esperem! 

Si us plau confirmeu assistència a:
Albert López - Promoció Picap
promocio@picap.cat
m. 6169282
11




Es presenta el doble CD en directe "Cançons d'amor i anarquia" a sala SGAE


Sala SGAE (Barcelona)
Joan Carles Doval (director de PICAP), Pere Camps (director Barnasants) i Joan Isaac
Joan Isaac i Sergio Sacchi (director Tenco)
Presentació del cartell del documental



N'han dit...

Joan Isaac edita el doble CD en directo «Cançons d'amor i anarquia»

Joan Isaac: «Estic fins als pebrots que ens diguin que som il·legals»

Joan Isaac edita el doble CD en directo "Cançons d'amor i anarquia" 

Es presenta ‘Cançons d’amor i anarquia’, una antologia musical en record de Puig Antich

Joan Isaac presenta el cedé 'Cançons d'amor i anarquia' 





Dissabte 15 i diumenge 16 "Cançons d'amor i anarquia amb el diari ARA !!!!

Avui una jutgessa argentina ha demant a la Interpol la detenció i extradició de Martin Villa i Utrera Molina, aquest últim va firmar la pena de mort de Salvador Puig Antich, sembla una beneïda casualitat per recuperar la memòria històrica , que dissabte 15 i diumenge 16 amb el diari ARA sortirà a la venda el disc "Cançons d' amor i anarquia" gravat en directe al Teatre Juventut de l'Hospitalet el passat 2 de Març en el quarantè aniversari de l'assasinat de Puig Antich.





Joan Isaac visita 'Tren de mitjanit'

Dijous, el programa 'Tren de mitjanit' va entrevistar a Joan Isaac. Presentava el seu darrer disc, 'Cançons d'Amor i Anarquia', un doble directe enregistrat a partir de l'espectacle estrenat el 2 de març passat al Teatre Joventut de l'Hospitalet de Llobregat (coincidint amb el quarantè aniversari de la mort de Salvador Puig Antich). El disc és una petita història musical sobre l'anarquia i els anarquistes, amb nombroses referències reals a aquest moviment que al nostre país va tenir molta volada. Isaac va repassar els temes del disc i va explicar alguns dels fets més remarcables de la seva carrera.
Si us vau perdre l'entrevista, la podeu recuperar en aquest enllaç.



Joan Isaac a "Catalunya Exprés Magazine"



Joan Isaac a Els matins de TV3


«CANÇONS D'AMOR I ANARQUIA» UN DOBLE CD ESPECIALEMENTE RECOMENDABLE PARA QUIENES CREEMOS QUE NO ESTÁ MUERTA LA ESPERANZA.

«Però,
no és morta l'esperança:
els temps dolents acabaran.»
«Pero, 
no está muerta la esperanza: 
los tiempos malos acabarán.» 

Ayer por la tarde, no sé cuantas veces escuché la canción "La setmana sagnant" de Jean Baptiste Clément y Pierre Dupont, interpretada por JOAN ISAAC a la que pertenecen los versos anteriores. Necesita creer real y desesperadamente que los acontecimientos que se estaban produciendo en Grecia eran el anuncio, o el pórtico, del posible final de los "malos tiempos" para las personas que, hoy por hoy, están sufriendo el zarpazo de la pobreza. Esa pobreza radicalmente injusta creada como consecuencia de una "crisis" que siempre termina afectando a los más débiles, y fortaleciendo a lo que están en el poder;  hoy, sobre todo, en el poder económico.
Escuchaba esta canción y no podía dejar de mirar el rostro y el puño de mi amigo Isaac mientras la interpretaba recientemente; me identifico totalmente con él... ¡NO ESTÁ MUERTA LA ESPERANZA!

Joan Isáac interpretando la canción "La setmana sagnant" en su
reciente espectáculo "Cançons d'amor i anarquia".
(Fotografía de Xavier Pintanel).

Y al recuperar y escuchar ayer esta canción, me di cuenta de que pertenece a un gran disco de esos que van pasando las semanas y se van acumulando en mi mesa de trabajo –junto a otros igualmente importantes– que quiero y debo recomendar, pero que, injusta e indebidamente, se van retrasando.
Me estoy refiriendo al magnífico disco CANÇON D'AMOR I ANARQUÍA de JOAN ISAAC, publicado, por Picap. Sin duda uno de los mejores y más importantes discos grabados y editados el año pasado.

Portada de JUAN MIGUEL MORALES.

De entrada es preciso decir que este es uno de esos "discos de referencia" que necesariamente hay que tener para conocer, para reivindicar y para darle valor a la memoria en lo que se refiere a la auténtica lucha por la libertad. Y un disco, a la vez, para avivar el amor y la pasión por esa libertad que siempre está en riesgo y tan peligoamente amenazada.

"Cançons d'amor i anarquia", de Joan Isaac, –y me viene a la memoria también "El anarquismo andaluz", de Luis Marín–, son discos imprescindibles como documentos de los que deberíamos empaparnos de vez en cuando; y hacerlo, muy en particular los jóvenes, y más si encima reivindican su condición de "cantauores". (De ahí –y perdonarme el inciso– que estos discos debieran ser  un material didáctico esencial en la clases de Historia que se imparten en los centros escolares).

Y vuelvo directamente sobre el nuevo doble CD liderado por Joan Isaac y sobre su calidad e importancia.

Este es un disco de los que yo suelo llamar "histórico y con historia"; no es un producto cultural casual; no es algo que se le haya ocurrido a su autor de repente: "Y ahora le vamos a cantar a la anarquía", ¡no!... En "Cançons d'amor i anarquia" inciden todo un conjunto de realidades y circunstancias entrelazadas –algunas de ellas dramáticas– que lo convierten en obligado y necesario.

El primer referente del que nace este disco –aunque en aquel momento nadie podría imaginárselo– se produjo la mañana del 2 de marzo de 1974; despiadada y sangrienta mañana en la que fue ejecutado –o sea, asesinado–  en el garrote vil el joven anarquista y antifascista catalán Salvador Puig Antich.


Salvador Puig Antich.

A este referente, de origen más cercano e inmediato, en "Cançons d'amor i anarquia" laten otros acontecimientos, de similar injusticia y crueldad, ocurridos en otros momentos, lugares y circunstancias históricas como consecuencia de la pasión y la lucha por la libertad; entre ellos, la masacre de la Comuna de París en la que fueron ejecutados más de 30.000 parisinos; el fusilamiento del cantautor y sindicalista norteamericano Joe Hill en 1915; la "Semana Roja" argentina que causó en 1909 más de 80 muertos; la ejecución de los anarquistas Sacco e Vanzetti en la silla eléctrica en 1927; o la presencia de Quico Sabater anarquista antifranquista asesinado en 1960.

Y frente a esos acontecimientos, en "Cançons d'amor i anarquia", late también "la desbordante sensibilidad" de un creador llamado Joan Isaac –apasionado amante de la libertad– al que, en concreto, la ejecución de Salvador Puig Antich, le rompió el alma, e intentó recomponerla componiendo, en 1976, una hermosísima canción dedicada "A Margalida", compañera de Salvador. (Canción que Joan  grabó en su disco "Viure" (1977) y sobre la que ya publiqué, en este mismo blog, un comentario al que titulé "Canción de amor por haber amado").



Y prosigo con la historia que subyace, y le da vida y valor, al disco de Isaac que hoy estoy comentando: El pasado 2 de marzo de 2014, con motivo del 40 aniversario de la ejecución de Salvador Puig AnticJoan Isaac –con el apoyo de de Pere Camps creador y alma del Festival de BsrnaSants– decidió crear un espectáculo homenaje, por supuesto a Salvador, pero, a la vez, a todos aquellos y aquellas anarquistas amantes de la liberad que murieron reivindicándola y defendiéndola; homenaje-espectáculo titulado "Cançons d'Amor i Anarquia" que se celebró en el Teatre Joventut de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), y en el que intervinieron Joan, Anna Roig, Sílvia Comes, Jaume Arnella, Dani Flaco, Juan Carlos Biondini, Olden, Wayne Scott, el bailarín Julyen Hamilton y los músicos Enric Colomer, Jordi Camps, Lluís Ribalta, Josep Traber y Yeray Hernandez.

«Nacen flores para ti Salvador
Dentro del corazón, por las cumbres y los valles
Tu luz iluminará  para siempre la libertad».

Palabras escritas por Joan Isaac con las que todos los participantes
 de “Cançons d'Amor i Anarquia” concluyeron el espectáculo.
(Fotografía de Xavier Pintanel).

Aquel espectáculo fue grabado en directo, y hoy es el doble del CD del que todos podemos disfrutar y que, por supuesto, os recomiendo. Insisto, desde mi punto de vista, uno de los mejores y más apasionantes discos editados en 2014.

En un próximo cuelgue –hoy no quiero alargarme demasiado– comentaremos su contenido, sus canciones y las pequeñas-grandes joyas musicales y poéticas de las que en él podemos disfrutar.

De cualquier forma si queréis ampliar la información sobre este disco en este momento, os recomiendo que acudáis a la siguiente página-hermana de cancioneros.com

 
Fernando G. Lucini
Blog: Cantemos como quien respira
 




Dissabte 4 d'abril. JOAN ISAAC: CANÇONS D’AMOR I ANARQUIA

Les Cançons d’Amor i Anarquia de Joan Isaac tornen al BarnaSants un any després

El proper dissabte 4 d’abril es presenta el disc enregistrat l’any passat del concert que repassa cançons llibertàries de tots els temps.
L’espectacle tindrà lloc a les Cotxeres de Sants, on va iniciar-se el Festival BarnaSants ara fa 20 anys
Joan Isaac torna a l’escenari del BarnaSants aquest dissabte, 4 d’abril, recuperant el seu espectacle Cançons d’amor i anarquia. El concert va tenir lloc l’any passat al Teatre Joventut de l’Hospitalet i es va enregistrar en un CD de la Col·lecció BarnaSants. Aquest dissabte es presenta aquest àlbum gravat en directe.

El 2 de març de 1974 el franquisme assassinava Salvador Puig Antich a la presó Model. Quaranta anys després del crim, el Festival BarnaSants proposava al cantautor Joan Isaac -que ja li va dedicar la mítica cançó A Margalida- l’elaboració d’un concert per commemorar la tragèdia 40 anys després, i evitar que Puig Antich i els ideals que va defensar caiguin en l’oblit. El resultat va ser Cançons d’amor i anarquia, un espectacle únic i singular que consisteix en un repàs a cançons llibertàries de tots els temps, a través de diverses veus de totes les edats i cantat en cinc llengües diferents (francès, italià, castellà, català i anglès). Isaac repassa per ordre cronològic (des de l’any 1861 fins al 1974) temes emblemàtics de la causa anarquista i llibertària. El concert incorpora també  audiovisuals i dansa.
El concert torna a casa després de triomfar a Itàlia, ja que l’1 de maig passat es va celebrar a Florència, i va passar pel Kursaal de Manresa el mes d’octubre. Ara, a les Cotxeres de Sants, l’índole del concert serà diferent, i tindrà un caràcter més participatiu i popular, començant pel preu: l’entrada té un preu simbòlic d’1 euro. L’emplaçament és un lloc emblemàtic pel BarnaSants, ja que va néixer a les Cotxeres de Sants just ara fa 20 anys.
Cançons d’amor i anarquia compta amb el suport destacat de Cose di amilcare, el cicle d’artistes italians emmarcat en el festival. El seu organitzador, Sergio Sacchi, també un dels fundadors del Club Tenco i extraordinari erudit de la cançó d’autor universal, ha estat determinant per a la realització de l’espectacle jugant un paper clau en el guió i la realització audiovisual del concert. Altres col·laboradors destacats que han contribuït a fer possible aquesta iniciativa són Miquel Pujadó, responsable de les traduccions i adaptacions al català del temes italians, o Enric Colomer i Josep Traver, a càrrec de de la direcció musical i arranjaments.
JOAN ISAAC. Cançons d’amor i anarquia
Presentació del disc de la Col·lecció  BarnaSants
Dissabte, 4 d’abril. 21h
Cotxeres de Sants. Carrer de Sants, 79





Tres versions diferents de la cançó popular a Petra

Aquest vespre Joan Isaac, Biel Majoral i Mateu Xurí fan un concert conjunt en el marc del festival Barnasants

  Joan Isaac, Biel Majoral i Mateu Xurí, tres dels artistes més representatius de la cançó popular del país, actuen aquest vespre a Petra en un concert inèdit. Es diu 'Gloses i cançons' i forma part del festival Barnasants, que s’acaba aquest cap de setmana. El concert es farà aquest vespre a les 19.00 al teatre Es Quarter i s’hi entrellaçaran tres estils ben diferents de cançó popular.

....
http://www.vilaweb.cat/noticia/4239485/20150411/versions-diferents-canco-popular-petra.html





Concert del Primer de Maig a Carrara (Itàlia)

El concert "Primo Maggio 2015" serà protagonitzat per Alessio Lega,  Marco Poggiolesi,  Olden, Peppe Voltarelli, Antonio Masoni, Alessandro Certini, Vittorio De Scalzi, Wayne Scott, Michele Staino, Joan Isaac, Juan Carlos "Flaco" Biondini, Andrea Brogi i Sílvia Comes, sota la direcció artística de Sergio Secondiano Sacchi, que interpretaran cançons anarquistes i llibertàries.







Operación rescate: “Viure”, de Joan Isaac

Texto de CÉSAR PRIETO publicado el 9 may, 2015 en la categoría Operación rescateRetrovisor
 

“En casa, me salió una melodía al piano y me vino la imagen de Margalida. En dos horas y media había acabado su canción. Al día siguiente se la enseñé al arreglista, la grabamos, se incluyó en el elepé”

  

Joan Isaac

“Viure”
ARIOLA,1977

 Texto: CÉSAR PRIETO.

 Joan Isaac pertenece a la segunda tirada de la “nova cançó”, jóvenes que alrededor de 1975 asumían la herencia de sus mayores y aportaban innovaciones creativas en cuanto al contenido de los textos poéticos –más líricos, en ocasiones, más épicos, por claros– y al desarrollo musical, cuidado en el detalle, con arreglos de texturas radiables y orquestaciones más depuradas, o por lo menos con más presupuesto. No en vano Marina Rossell o Ramon Muntaner grabaron para compañías que buscaban tirada comercial, CBS o Movieplay, aunque el primer elepé de Joan Vilaplana i Comín –Isaac es solo un seudónimo–, “Es tard”, aún salió bajo el patrocinio de Edigsa, tras haberse fogueado en Portugal, donde llegó con la revolución de los claveles y tuvo contacto con José Afonso. Joan Isaac representó en esa generación el apartado intimista, lleno de sensibilidad melancólica, taciturna, de luminoso decaimiento.


Su segundo elepé, “Viure”, viene a ser esencialmente ‘A Margalida’, una canción de hiriente sensibilidad, un grito de búsqueda y ahogo que se ha convertido en referente icónico de una época. Margalida es la amante de Salvador Puig Antich, brutalmente asesinado por la maquinaria jurídica y militar de la dictadura. Isaac, nacido en Esplugues de Llobregat y estudiante de Farmacia, conocía bien ese círculo familiar puesto que era novio de Carme, una de las hermanas de Salvador, cuando él ya estaba en la cárcel; a raíz de esa circunstancia, conoce a Margalida, a la que define como “una chica vital, utópica y soñadora, con una capacidad bestial de ilusionar e ilusionarse”. Tras la trágica ejecución, Margalida simplemente desaparece, nadie sabe nada de ella, y no la volvemos a encontrar hasta veinticinco años después.




El momento de su creación, que nos revela el propio Joan Isaac, se percibe como si un espíritu hubiera jugado con sus manos en el piano para regalarnos la esperanza y la belleza. El músico se encuentra grabando “Viure”, es el 77 y su segundo disco. Va repasando las canciones, y súbitamente –comenta– “en casa, me salió una melodía al piano y me vino la imagen de Margalida. En dos horas y media había acabado su canción. Al día siguiente se la enseñé al arreglista, la grabamos, se incluyó en el elepé”. Fue todo tan rápido para una canción que transpira tanta perfección, que parece llegada desde un sueño mágico.


Esto no debe hacernos olvidar que el elepé contiene otras piezas de calado existencialista, de aventura íntima, latidos de auténtica vida. La que da título al conjunto, una buena declaración de intenciones, así como ‘Tres reflexions i una súplica’, con su piano chopiniano que va dando paso a toda la carga instrumental. También ‘Un dia partiré’ o una interesante versión de una canción de Jean Ferrat sobre unos versos de Louis Aragon, se trata de ‘Els poetes’, adaptada por Josep María Espinàs, que cambia los Hölderlin y Verlaine originales por Josep Carner y Joan Salvat–Papasseit y crea en el entramado de cuerdas un muro de sonido de hondura renacentista. Cierra la cara A ‘El desencant’, escrita sobre una cita del poeta quebequés Gilles Vigneault: “No hay tiempo que perder. Solo hay tiempo perdido”.




En la cara B el omnipresente en esos años Pi de la Serra, arregla ‘Per això canto cançons’ que a la postre y por ello resulta la más rockera entre todo el pop de cámara, con esa guitarra hiriente en primer plano y ese extraño aire dylaniano, aún poco común en la España del 77. El aire cotidiano ocupa las dos últimas composiciones, ‘Historia d’un diari’, atenta a la calle y no lejana de las composiciones de Joan Bautista Humet, y ‘Records d’un vençut’, emocionante reportaje de aquellos que perdieron la guerra, que pasaron la larga noche de piedra y que en la transición ya se ven con el fin de sus días en la mano.


 
El disco cuenta con la producción de Joan Molas, el primer manager de Lluís Llach y de muchos de los Jutges, que consigue esa orquestación perfecta; pero José Manuel Caballero Bonald, a la sazón productor oficial de Ariola, estuvo pendiente de él y tradujo todos los textos al castellano para su inclusión en la carpeta del vinilo. Cuenta con la colaboración de Josep María Bardagí –creador del sonido del Serrat de los setenta– y la base de guitarra y piano, acompañados en algún fragmento por una pequeña orquesta de cuerdas, potenciando así el aíre íntimo y delicadamente barroco.


Tras “Viure”, Joan Isaac ha seguido su carrear con altibajos. Tras un par de discos más en diez años, con una mayor atracción por la cultura francesa y colaboraciones incluso de Luis Eduardo Aute, abandona el negocio musical en 1984 por la falta de apoyo de la industria y el desinterés de las instituciones culturales. A partir de 1998 la retoma y edita a partir de entonces un buen montón de discos, algunos en directo, colabora con cantantes caribeños y es reclamado continuamente para celebraciones y aniversarios. A pesar de haber compuesto maravillosas canciones durante todas las etapas de su carrera, ‘A Margalida’, que extrañamente no aparece en el biopic sobre Puig Antich, sigue siendo la que más emociona.








JOAN ISAAC + CAMP, BURRULL, SABATER, SETÓ & COLOMER



JOAN ISAAC + CAMP, BURRULL, SABATER, SETÓ & COLOMER
CANTADES AL JAMBOREE
Divendres 25 Setembre 2015
Dues sessions de música en directe, 20h i 22h.

Web: 12€
Taquilla: 15€



CANÇONS CONTRA LA POR,VENIU AL JAMBOREE !!!


La setmana que ve és una setmana decisiva pel futur del nostre país. Ara que molts intenten desesperadament utilitzar la por com a eina del desànim , jo proposo les cançons com a eina de l' esperança. Ja fa més de quaranta anys que defenso la meva llengua , el meu poble i la seva cultura a través de les cançons. Moltes d' elles sonaran al Jamboree el proper 25 de Setembre . Però no estaré sol, cinc dels millors pianistes del país estaran amb mi (Manel Camp , Francesc Burrull, Antoni Olaf, Conrad Setó, Enric Colomer), aquests grans mestres han estat molt a prop de les nostres cançons molts anys. Han posat la seva immensa saviesa al servei de la nostra cultura, i també vull que sigui un homenatge a ells. Defensar la nostra cultura és segurament l' arma més efectiva contra la por que proposen els nostres enemics. Veniu al Jamboree sense por, veniu al Jamboree contra la por.

                                                                                                  Joan Isaac




 http://www.masimas.com/jamboree/concerts-jazz/barcelona/joan-isaac-camp-burrull-sabater-colomer





Cinco sensibilidades distintas al servicio de un Joan Isaac pletórico

El cantautor repasó repertorio y mostró nuevas piezas en Jamboree

La histórica sala Jamboree tiene cada vez sus puertas más abiertas a cualquier tipo de música que huya de los esquemas más comerciales. La última incorporación es la canción con mayúsculas. Un acierto que en la noche del viernes se materializó en un auténtico derroche de sensibilidad servida en la intimidad más acogedora.
Joan Isaac se presentó en el sótano de la plaza Reial acompañado de cinco de nuestros mejores pianistas para repasar algunas canciones entrañables de su repertorio y mostrar retazos de lo que será un nuevo trabajo discográfico. Isaac lleva pisando escenarios desde hace más de cuarenta años pero en su mirada se sigue notando la ilusión del que tiene todavía muchas cosas por decir. Y sin duda las tiene porque las nuevas canciones que presentó en Jamboree siguen conservando la fuerza de la poesía cercana, casi una poesía del día a día, en la que las miradas al pasado no dejan escapar ni una brizna de añoranza. Canciones nuevas que no estarán en su inminente disco a punto de salir (versiones italianas con una lista de colaboradores de lujo) sino en el que le seguirá en los primeros meses del próximo año. Temas recién escritos que se mezclaron con otros tan clásicos como A l'estació de França de una sorprendente actualidad a pesar del paso de los años.
En ese no parar, Isaac actuó en Jamboree respaldado por cinco pianista diferentes, tres canciones cada uno y unos simpáticos dúos en cada cambio (solo había un piano, no cabían más, lástima). Cinco sensibilidades distintas al servicio de un Isaac pletórico. Enric Colomer abrió fuego, seguido por Antoni-Olaf Sabater, Conrad Setó y concluyó la velada Francesc Burrull. Un final en el que Isaac invitó a Silva Comas a compartir un viejo tema de Chico Buarque: Gente humilde. La guinda a un nutritivo (neuronalmente hablando) pastel que debería estar incluido en la dita diaria de cualquier ciudadano.

 http://ccaa.elpais.com/ccaa/2015/09/26/catalunya/1443297143_344153.html
 


El documental “Cançons d’amor i anarquia” s’estrenarà el proper 19 de novembre als Cinemes Girona de Barcelona

El documental "Cançons d'amor i anarquia" s'estrenarà el proper 19 de novembre als cinemes Girona coincidint amb el centenari de l'afusellament del cantautor Joe Hill.
Està basat en l'espectacle Cançons d'amor i anarquia que es va celebrar en el 2014 al teatre Joventut de l'Hospitalet dins del Festival de cançó BarnaSants on va obtenir un premi extraordinari, i en el Teatre Casino de Sanremo (Itàlia).
 
Venda d'entrades


Cançons d’amor i anarquia és un documental dirigit per Carlos Benpar i produït per Kilimanjaro - amb la col·laboració de BarnaSants, Club Tenco , Cosi di Amilcare i Somnisfilms –i amb guió de Sergio Secondiano Sacchi. 

En aquest espectacle el cantautor Joan Isaac acompanyat per Peppe Voltarelli, Olden, Wayne Scott, Sílvia Comes, Juan Carlos Biondini, Anna Roig, Dani Flaco, Jaume Arnella, i Vittorio De Scalzi fan un recorregut històric que va des de la Comuna de París el 1871 fins a la mort de Salvador Puig Antich el 1974, es repassen 18 fets de la història de l’anarquisme internacional, tenint cada fet una cançó que l’inmortalitza i una introducció audiovisual.






El Club de la Cançó torna el febrer amb un concert de Joan Isaac

 Joan Isaac obrirà, com ja va fer el 2001, la nova etapa del Club de la Cançó, el dia 4 de febrer.

 

El cicle de música tornarà després de gairebé dos anys aturat canviant El Sielu per la sala petita del Kursaal

 | Actualitzat el 27/11/2015 a les 09:41h
Joan Isaac tornarà el febrer al Club de la Cançó. Foto: Jordi Palmer / Nació Digital




Estrena a Girona del documental 'Cançons d'amor i anarquia'

"Dimarts, 24 de maig, a les 10 de la nit al cinema Truffaut, es projectarà per primera vegada a Girona el documental Cançons d'amor i d'anarquia, amb la presència i intervenció del seu director, Carles Benpar, i del cantant Joan Isaac, un film estrenat l'any passat a Barcelona que repassa divuit episodis des de finals del segle XIX a París fins a la mort de Puig Antich, el 1974, sobre la història de l'anarquisme en cançons."
http://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/969085-el-memorial-sebastia-salellas-tractara-del-lfals-miter-de-la-vella-europa.html

Cançons d´Amor i Anarquia (Trailer 2) from somnisfilms on Vimeo.




"Cançons d'amor i anarquia" es projectarà el 21 de juny a París

"Cançons d'amor i anarquia", es projectarà el 21 de juny a París dins de la novena edició del Festival "Dífferent! L'autre cinéma espagnol".
Està basat en l'espectacle Cançons d'amor i anarquia que es va celebrar en el 2014 al teatre Joventut de l'Hospitalet dins del Festival de cançó BarnaSants on va obtenir un premi extraordinari, i en el Teatre Casino de Sanremo (Itàlia).
En aquest espectacle el cantautor Joan Isaac acompanyat per Peppe Voltarelli, Olden, Wayne Scott, Sílvia Comes, Juan Carlos Biondini, Anna Roig, Dani Flaco, Jaume Arnella, i Vittorio De Scalzi fan un recorregut històric que va des de la Comuna de París el 1871 fins a la mort de Salvador Puig Antich el 1974, es repassen 18 fets de la història de l’anarquisme internacional, tenint cada fet una cançó que l’inmortalitza i una introducció audiovisual.



http://www.ccma.cat/tv3/documentals-nominats-i-seleccionats-a-festivals/noticia/2735986/ 

http://www.gnolas.org/joomla/index.php/different/different-9-l-equipe/les-films-2016/cancons-d-amor-i-anarquia



'Cançons d'amor i anarquia' a París

El 21 de juny es va presentar el documental 'Cançons d'amor i anarquia' a París dins del Festival Dífferent! L'autre cinéma espagnol, amb la presència de Carlos Benpar i Joan Isaac.

http://www.gnolas.org/joomla/index.php/different/different-9-l-equipe/les-films-2016/cancons-d-amor-i-anarquia














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada